E-DOCS for microsoft Dynamics 365

Spar tid, undgå fejl og slip for kedeligt manuelt taste arbejde i Tolds nye DMS Online system 

Cliento e-Docs er en løsning der automatisk henter dine Faktura data i jeres regnskabssystem og på basis af disse, indberetter dine Tolddeklarationer til Toldstyrelsens nye DMS system.
Løsningen er integreret sammen med alle markedets førende ERP løsninger: NAV, Business Central, AX, Finance & Operationse-conomics, Kompas4, Uniconta, Dinero, etc

Installation og den månedlige licens er til en fast lav pris, så du undgår ubehagelige økonomiske overraskelser, og bestiller du i dag, kan du være oppe og køre om 3 uger.

Lyst til at høre mere? Deltag i vores gratis webinarer

Spar tid (og penge)

Manuel indtastning af en Toldindberetning med 6 varelinjer tager ca. 16 minutter i det nye DMS System.  Derefter skal I måske ind og rette en indtastningsfejl, opdatere informationer, checke Notifikationer (Som i DMS online systemet er blevet rigtigt bruger-uvenlige), osv..
Alt i alt ender I let med at bruge op mod 30 min. på hver indberetning og med f.eks. 400 indberetninger om året, svarer det til 2 hele måneders manuelt arbejde om året.
Det er en masse tid, særligt set i lyset af, at de fleste af de data I taster ind, allerede er indtastet i jeres system én gang tidligere.

Undgå fejl

Det er menneskeligt at fejle og med Toldstyrelsens nye DMS System, er det næsten helt sikkert, at der vil ske masser af fejlindtastninger. Hvis I er heldige koster fejlen bare irritation, og er I uheldige kan den risikere at koste jer store forsinkelser og  penge. Mange af disse fejl kan undgås ved at automatisere jeres indberetninger med f.eks. Cliento e-Docs, som automatisk henter jeres faktura data i jeres Regnskabssystem og derefter indberette disse data til Toldstyrelsens nye DMS system.

Skab overblik

Med Cliento e-Docs får du et samlet overblik over alle jeres Toldangivelser og deres status i Tolds DMS System. De indbyggede Dashboards giver dig et overblik over antallet af indberetninger, hvilke der skal kigges efter, og hvilke der er klar til videreekspedition.
Samtidigt får du alle notifikationer fra Told direkte ind på sagen i e-Docs, så du hurtigt kan reagere på f.eks. fejl i en indberetning.

Få notifikationer

Meget kan man sige om Toldstyrelsens notifikationer, men lette at arbejde med og forstå er de ikke.
Cliento e-Docs dykker ned i alle Tolds notifikationer, henter selve den essentielle del (f.eks. fejlbeskrivelsen) og vedhæfter denne til den relaterede Toldindberetning. 
Cliento e-Docs kan også sende dig en reminder email om, at der er en ny notifikation på en specifik sag.

Fordele ved e-Docs

    • Toldangivelser oprettes automatisk baseret på jeres Salgsordrer/Fakturaer
    • e-Docs tilpasset netop jeres måde at arbejde på, alle unødvendige felter er fjernet
    • E-Docs har In-line editing: dvs. skal der f.eks. påføres et container nr. på 8 varelinjer, skal hver varelinje ikke åbnes, men der kan redigeres direkte i varelinjerne
    • I skal ikke oprette/slette tilladelser ved Skat for alle de medarbejdere der skal kunne arbejde i DMS online
    • Sidder I ikke og overvåger jeres angivelser, kan vi sætte mail notifikationer op, så hvis der kommer en fejl notifikation fra DMS på en angivelse, sender vi en mail til jeres Logistik team
    • Sker der ændringer i kravene fra Told, f.eks. et nyt data felt i angivelsen, tilføjer vi dette som en opdatering, som er dækket af jeres licensbetaling
    • Jeres medarbejdere skal ikke logge ind og ud af DMS online systemet. e-Docs er Microsoft baseret og derfor omfattet af jeres normale AD, dvs. er brugere logget ind i jeres system, er de automatisk logget ind i e-Docs
    • Det er let at rette og redigere i jeres stamdata
    • Baseret på jeres arbejdsgange og processer, kan vi tilpasse e-Docs individuelt, så jeres hverdag bliver så effektiv som muligt
    • Vi har udviklet e-Docs sammen med nogle af vores kunders Toldmedarbejdere og har derfor sat systemet op efter deres behov og ønsker
    • Der findes en e-Docs Timeline, som indeholder den fulde historik over hver enkelt angivelse: Hvilken dato/tid den er oprettet, sendt til DMS, notifikationer modtaget etc.
    • Har I behov for at sende data til en ekstern modtager (Shipping firma eller lign.), kan der oprettes mail skabeloner, der kan sende data direkte fra systemet
Image

Vi har taget det komplekse ud af system-til-system adgangen til Toldstyrelsens DMS system

At lave en integration op mod Toldstyrelsens DMS System er ikke nogen let eller overkommelig opgave, det er faktisk ret komplekst. Med Cliento e-Docs har vi lavet den komplekse del, som en del af vores løsning og tilbage er der "bare" at hente data i jeres regnskabssystem. For jer betyder det en kæmpe besparelse i opstarts omkostninger, for ikke at tale om de interne ressourcer I sparer.

Digitale fødevarecertifikater er fremtiden

Fra 2024 starter Fødevarestyrelsen udrulningen af deres nye DIX løsning, som er en løsning der understøtter digitale Fødevarecertifikater. Det betyder at du fremadrettet skal sende dine Fødevarecertifikater digitalt til Fødevarestyrelsen og ikke som hidtil, til det lokale Handelskammer. Herefter printer Fødevarestyrelsen certifikaterne ud, stempler dem og herefter er de klar til afhentning.

Image
Image

Opret og indsend dokumenter til dit lokale handelskammer

Oprindelsescertifikater, EUR1 og andre relevante eksport dokumenter, skal endorses (Stemples) på Handelskammeret, for at opnå gyldighed i modtagerlandet.

Med Cliento e-Docs genereres dine eksport dokumenter digitalt og sendes direkte til dit lokale Handelskammer, som herefter printer og stempler dem.

Dokumenterne kan efterfølgende afhentes eller sendes direkte til dig. 

e-Docs system arkitektur

Image