Den 1. maj 2024 erstatter DMS-systemet e-Export, derfor er det vigtigt du er klar inden. Med e-Docs DMS integration og vores ekspertise sikrer I, at I er klar til denne overgang. Kontakt os i dag for at sikre, at I er fuldt forberedt, når de nye DMS-krav træder i kraft.
Cliento e-Docs er et effektivt system, der forenkler og automatiser interaktionen mellem offentlige systemer og jeres ERP-systemer.
Toldstyrelsens DMS System: e-Docs forenkler indsendelse og håndtering af told erklæring ved at integrere med Toldstyrelsens DMS System. Dette sparer jer for en betydelig mængde tid i forhold til udfyldning af data og navigering i Tolds DMS online.
Digitalisering af Fødevarecertifikater: Fra 2024 understøtter e-Docs Fødevarestyrelsens nye DIX løsning, hvilket gør det muligt at sende anmodning om udstedelse af eksportcertifikater automatisk til Fødevarestyrelsen.
Digital Eksportdokumenthåndtering: e-Docs muliggør automatisk oprettelse og indsendelse af eksportdokumenter som fakturaer, sundhedscertifikater, pakkelister m.m. direkte til det lokale handelskammer for stempling.
Vi har taget det komplekse ud af system-til-system adgangen til Toldstyrelsens DMS system
At lave en integration op mod Toldstyrelsens DMS System er ikke nogen let eller overkommelig opgave, det er faktisk ret komplekst. Med Cliento e-Docs har vi lavet den komplekse del, som en del af vores løsning og tilbage er der "bare" at hente data i jeres regnskabssystem. For jer betyder det en kæmpe besparelse i opstarts omkostninger, for ikke at tale om de interne ressourcer I sparer. Læs mere om e-Docs DMS integration her.
Digitale fødevarecertifikater er fremtiden
Fra 2024 starter Fødevarestyrelsen udrulningen af deres nye DIX løsning, som er en løsning der understøtter digitale Fødevarecertifikater. Det betyder at du fremadrettet skal sende dine Fødevarecertifikater digitalt til Fødevarestyrelsen og ikke som hidtil, til det lokale Handelskammer. Herefter printer Fødevarestyrelsen certifikaterne ud, stempler dem og herefter er de klar til afhentning.
Opret og indsend dokumenter til dit lokale handelskammer
Oprindelsescertifikater, EUR1 og andre relevante eksport dokumenter, skal endorses (Stemples) på Handelskammeret, for at opnå gyldighed i modtagerlandet.
Med Cliento e-Docs genereres dine eksport dokumenter digitalt og sendes direkte til dit lokale Handelskammer, som herefter printer og stempler dem.
Dokumenterne kan efterfølgende afhentes eller sendes direkte til dig.