Lad os klare jeres
DMS-toldindberetninger
Lad os klare jeres
DMS-toldindberetninger
Hurtige, enkle og korrekte toldindberetninger
e-Docs giver et dejligt og enkelt overblik over alle jeres toldindberetninger og deres status hos Toldstyrelsen, så I altid bevarer det store overblik. Løsningen er Microsoft-baseret, så jeres medarbejdere kan bruge samme login, som til jeres andre IT systemer. e-Docs kan laves 100% automatiseret og er naturligvis auditeret af Toldstyrelsen, hvilket er din garanti for at toldreglerne altid overholdes.
Vores erfaring viser, at en indberetning kan laves på under 1 minut og typisk går der mindre en 8 minutter fra at en forsendelse er oprettet, til den er frigivet til eksport.
e-Docs giver et dejligt og enkelt overblik over alle jeres toldindberetninger og deres status hos Toldstyrelsen, så I altid bevarer det store overblik. Løsningen er Microsoft-baseret, så jeres medarbejdere kan bruge samme login, som til jeres andre IT systemer. e-Docs kan laves 100% automatiseret og er naturligvis auditeret af Toldstyrelsen, hvilket er din garanti for at toldreglerne altid overholdes.
Vores erfaring viser, at en indberetning kan laves på under 1 minut og typisk går der mindre en 8 minutter fra at en forsendelse er oprettet, til den er frigivet til eksport.
Fordele ved Cliento e-Docs
Automatiser
e-Docs automatiserer indsendelse og håndtering af tolddeklarationer ved at integrere med Toldstyrelsens DMS System. Dette sparer jer for en betydelig mængde trivielt og ensformigt arbejde i forhold til at arbejde i Tolds DMS online.
Spar tid
Da store dele af processerne i e-Docs er automastiske, sparer systemet jer for en masse trivielle og manuelle processer og dermed en masse tid. Og som man siger, så er tid jo penge.
Undgå fejl
Undgå at jeres eksportordrer bliver forsinkede på grund af fejl i f.eks. toldindberetninger. Der er størst risiko for fejl, når der laves manuelle indberetninger, hvorimod automatisk generede indberetninger mindsker risikoen for fejl.
Let at bruge
e-Docs er lavet med et simpelt og intuitivt interface, hvilket betyder at I på ingen måde behøver at være toldekspert for at bruge e-Docs. Det er derfor muligt for alle medarbejdere at se status på de forskellige sager.
Digitalisering af fødevarecertifikater
Fra 2024 starter Fødevarestyrelsen udrulningen af deres nye DIX løsning, som er en løsning, der understøtter digitale fødevarecertifikater. Det betyder, at I fremadrettet skal sende jeres fødevarecertifikater digitalt til Fødevarestyrelsen og ikke som hidtil, til det lokale Handelskammer. Herefter printer Fødevarestyrelsen certifikaterne ud, stempler dem og så er de klar til afhentning.
Digital håndtering af eksportdokumenter
Oprindelsescertifikater, EUR1 og andre relevante eksportdokumenter, skal endorses (stemples) hos Handelskammeret for at opnå gyldighed i modtagerlandet. Med Cliento e-Docs genereres jeres eksportdokumenter digitalt og sendes direkte til jeres lokale Handelskammer, som herefter printer og stempler dem. Dokumenterne kan efterfølgende afhentes eller sendes direkte til jer.