Vejen til kundens hjerte går gennem…

Vejen til kundens hjerte går gennem…

Engang var det prisen eller det særlige produkt, der var vejen til kundens hjerte. Selvfølgelig elsker kunderne stadig et godt tilbud, men det er ikke nok til at få loyale kunder.

Internettet har i dag skabt, hvad der for en del år siden ansås som utopisk, nemlig et fuldstændigt transparent marked. Antallet er hjemmesider, hvor forbrugere kan vurdere og give dine produkter anmeldelser er i stadig vækst. Antallet af tjenester, der sammenligner priser er i tilsvarende vækst. Kombinationen af de to typer sider vil snart blive hverdag for forbrugerne: Websites, der beregner, hvor meget en forbruger bør betale for dit produkt, baseret på antallet af stjerner produktet er tildelt på diverse vurderingssider.

Dermed er muligheden for at differentiere sig på produkter eller priser forpasset og tilbage er kun én parameter, som kunderne vælger dig til eller fra på: Kundeservice! Kunderne skal kunne lide at handle hos dig i form af gode oplevelser og god service. Ellers finder de et andet sted at handle.

Hvad er status på din kundeservice?

Mange virksomheder kender ikke status på deres kundeservice, og har ikke målbare tal på kundetilfredsheden. Derfor er det naturligvis nyttigt at spørge kunderne, hvad de synes. Der findes en lang række af redskaber til at måle graden af tilfredshed og loyalitet hos kunderne. Men målinger gør det ikke alene.

Beslutningen om at hjælpe kunderne og levere en formidabel kundeservice er første skridt på vejen til mere loyale kunder. Derefter handler det om at have løsningen til at kunne sikre sig, at alle kunder bliver betjent på den rigtige måde og ingen kundesager falder mellem to stole.

Microsoft Dynamics understøtter vejen til bedre kundeservice.

Microsoft har indset det stigende behov for god kundeservice, og har derfor udviklet en imponerende kundeserviceplatform i deres Dynamics 365 løsning (tidligere Microsoft CRM).

Løsningen understøtter din kundeservice med integration med sociale medier, tilpassede forretningsprocesser, automatiske workflows, unik vidensdeling på tværs af alle afdelinger osv.

Herudover kan du og dine medarbejdere følge kvaliteten, af den kundeservice du yder, gennem et unikt rapporteringsmodul, visuelle dashboards og integrerede målopfølgningsværktøjer.

Vil du se, hvordan det fungerer?

Har du lyst til at høre mere om hvordan din kundeservice kan optimeres med Microsoft Dynamics 365, så kontakt Anders på abr@cliento.dk eller 40 59 16 30.

About the Author