3. september 2020
Nye funktioner i Dynamics 365 Marketing!
Microsoft begynder deres regionale udrulninger af Release Wave 2/2020 den 2. oktober 2020 og dermed opdateres hele Dynamics 365 platformen med nye smarte funktioner. I dette indlæg vil vi gennemgå de ændringer i Dynamics 365 Marketing vi tror, at du vil finde mest interessante. Her får du en forsmag på alle de nye og smarte funktioner, der vil kan optimere jeres forretnings processer og hjælpe jer til at arbejde smartere.
Opret og administrer indlæg på sociale medier og overvåg deres reaktioner og rækkevidde.
Sociale Medier er kraftige værktøjer til kommunikation og påvirkning af potentielle emner og kunder. Med denne funktion kan du nemt oprette lækkert indhold til Facebook, Twitter og LinkedIn. Du kan optimere, hvornår indlæggene publiceres med det det indbyggede planlægningsværktøj.
Opbygge kunderejser mere effektivt ved hjælp af den nye brugergrænseflade
Det kan føles skræmmende og tidskrævende at udarbejde sofistikerede kampagner med flere trin. Med denne frigivelse er Brugergrænefladen til kundekampagneforløb blevet fuldstændigt nydesignet. Brugergrænsefladen er udvidet med forbedrede eksempel funktioner, en ny visning af kampagneindsigt og flere individuelle tilpasningsmuligheder resulterer i en mere intuitiv og effektiv brugeroplevelse.
Afholde webinarer og møder ved hjælp af direkte integration med Microsoft Teams
Et stigende antal events overgår til et virtuelt format. Du kan administrere tilmeldinger, kommunikation og rapportering til webinarer og interaktive møder i Teams, direkte fra Dynamics 365 Marketing.
Bruge naturligt sprog til at oprette målrettede segmenter
Du kan nu bruge sætninger på naturligt sprog til at opbygge eller se segmenter i Dynamics 365 Marketing. Brug enkle ord til at angive attributter og logik for det segment, du vil målrette mod, så du kan nå præ cis den målgruppe, du leder efter. Med naturligt sprog kan du for eksempel oprette et segment af:
“kunder, der bor i USA, men ikke Florida, og som arbejder i detailhandelen.”
Andre generelle funktioner og optimeringer
- Direkte redigering af mail og formularer – Marketingmedarbejdere skal ikke længere navigere væk fra et kundekampagneforløb til en mail-, side-, formular- eller segmentpost for at oprette eller opdatere indhold. Redigering på stedet forenkler oprettelse og styring af kampagneforløb, så du kan oprette og redigere underliggende elementer i sammenhæng med selve kampagneforløbet.
- Nu kan du oprette stærkt tilpassede mails hurtigt uden brug af komplekst HTML-format – Engager dine kunder med en forbedret opfordring til handling-knap og understøttelse af baggrundsbilleder i Outlook. Øg enhedskompatibiliteten med bedre dynamisk mailunderstøttelse af Outlook til mobil og Windows.
- Nemmere indsamling af data fra formularindsendelser med udvidede objektindstillinger – Når du indsamler oplysninger fra formularer, skal dine data ikke være bundet til bestemte objekter. Dynamics 365 Marketing giver dig nu mulighed for at indsamle data under et andet objekt end et kundeemne eller en kontakt, så du kan udløse brugerdefinerede arbejdsgange og rejser baseret på disse data.