Marketingløsninger til Microsoft Dynamics 365

Ram plet med dit indhold og skab flere leads

Med de forskellige marketingsløsninger til Dynamics 365 Sales kan du dele, styre, måle og prioritere virksomhedens marketingindsats på en effektiv måde.

Dine kunder har skiftet adfærd. De er allerede langt i købsprocessen, før de kontakter dig. Med de forskellige marketingsløsninger til Microsoft Dynamics 365 får du redskaberne til at følge dine kunders købsrejse, skabe prioriterede marketingindsatser, opsamle valide adfærdsdata og dermed genere flere leads til din virksomhed.

Du kan læse mere om de forskellige løsninger her: ClickDimensions, Microsoft Dynamics 365 Marketing,
Touchdown Marketing og MailChimp 

Design, send og spor flotte nyhedsmails

Du kan med en marketingløsning tiltrække de rette kundeemner ved at køre målrettede marketingkampagner ved hjælp af blandt andet e-mails. Det betyder, at du kan målrette nyhedsbreve til et helt marketingsegment, men hver enkelt e-mail er personligt tilpasset til hver modtager.

Med marketing automation værktøjer bliver det nemt for dig at skabe indhold og design, som nemt kan justeres ved at klone, tilpasse og omarrangere blokke.

Få din hjemmeside integreret med dit CRM system

Få din hjemmeside integreret med din Dynamics 365 løsning med for eksempel en tilmeldingsformular. En formular kan indlejres på landingssider eller direkte på din hjemmeside, og indsendte formularer kan knyttes til det kundeemne eller den kontaktperson, der har leveret oplysningerne. Det betyder, at alle de oplysninger der bliver udfyldt i formularen, registreres automatisk af Microsoft Dynamics 365 og anvendes med det samme i din kundedatabase.

Opdag nye potentielle kunder med Website Tracking funktionen

Kunne du tænke dig at vide hvilken side en potentiel kunde har kigget på og hvor lang tid de har brugt på den bestemte side?

Få indsigt i hvordan dit websted bliver brugt, herunder hvilke sider der er blevet klikket på, hvordan de kom til dit websted og flere værdifulde informationer. Opdag hvilke kunder der potentielt kan have størst interesse for indholdet på din side og spor aktiviteten fra inde i din Dynamics 365 løsning.

Styr alle dine aktiviteter på sociale medier
fra ét sted


Med en marketingløsning kan du lave opslag til din virksomheds sociale mediekanaler som Facebook, LinkedIn, Twitter og Instagram direkte fra systemet. Her kan du vælge om opslaget skal udgives med det samme eller du kan planlægge at få det sendt ud på et senere tidspunkt. Samtidig kan du se status og indhold af jeres opslag i systemet. Det betyder altså, at du kan styre alle aktiviteter på sociale medier fra et sted. 
 
Med adgang til marketingkalenderen i systemet, kan du nemt få overblik over dine forskellige kampagner og opslag på fra de forskellige sociale medier. 
 
 
Image

Segmentering og marketinglister 

De forskellige Dynamics 365 applikationer indeholder alle nogle grundlæggende marketingfunktioner med muligheden for at oprette marketinglister, som du for eksempel kan bruge når du skal sende nyhedsbreve ud.

Dynamics 365 Marketing har i stedet en separat funktion kaldet marketingsegmenter som giver dig mulighed for at segmentere og heraf oprette forskellige grupper af relaterede kontakter, så du blandt andet kan målrette marketing aktiviteter. På den måde kan du vælge hvem du vil henvende dig til på grundlag af demografiske eller adfærdsmæssige data og andre hensyn.


Microsoft Dynamics 365 Salg

Flere fordele

Henvendelse og support

Dynamics 365 Customer Service” giver medarbejderne fuldt overblik over alle oplysninger på en kunde. Dette gælder fra kundens anlæg, igangværende opgaver til kontrakter og tidligere henvendelser. Medarbejderne har mulighed for at registrere enhver henvendelse, således der er sikkerhed for at løsningen gennemføres og ih.t. indgåede aftaler. Herunder automatisk oprettelse af arbejsdsordre, således der kan sendes servicetekniker til kunden.

  • Fuldt overblik over alle kundeoplysninger
  • Opfølgning i forhold til indgåede SLA’er
  • Selvbetjeningsportal
  • Chat med jeres kunder
  • Send en tekniker til kunden

2

3

Microsoft Dynamics 365 Marketing

Marketingløsning efter behov

Du skal kun investere det, der kan betale sig.

Der findes primært fire forskellige marketingsløsninger til Microsoft Dynamics 365 og hvilken du skal vælge, afhænger fuldstændigt af dit behov. Jo større og mere komplekst jeres marketingsafdeling arbejder, jo større og mere kompleks (og dyrere) en løsning kan være på sin plads.

Herunder kan du læse om tre afløsninger, som Cliento anbefaler:

    • Microsoft Marketing, den intelligente

      Microsoft Dynamics 365 Marketing er en forholdsvis ny løsning på markedet og må betragtes som den mest intelligente løsning, der blandt andet gør brug af Microsoft Artificial Intelligence (AI) løsning.

      Microsoft sigter med deres nye løsning mod de helt store marketingskunder. Kunder, der har massevis af kundedata, hvor deres intelligente AI løsning virkelig har noget data at boltre sig i.

    • ClickDimensions samler det hele

      ClickDimensions er nok markedets mest populære marketing løsning til Microsoft Dynamics 365, hvilket skyldes, at løsningen dækker mange marketing discipliner og samtidig er utrolig alsidig.

      ClickDimensions samler ganske simpelt det hele inden for marketingdisciplinen. Der er styr på hvem er der tilmeldt nyhedsbrev (Opt-in/GDPR), udsendelse af nyhedsmails, tilmeldinger til events, opsamling af tracking data fra websites, lead scoring på tracking data, posts og tracking på sociale medier og det hele kan sammensættes i automatiske marketing flows.

    • Touchdown Marketing, den nye og populære marketingløsning

      Touchdown er en forholdsvis ny marketingsløsning, men er allerede meget populær hos både små og mellemstore virksomheder,
      og det er med god grund.

      Marketingløsningen er fuldt integreret med Microsoft Dynamics 365, start prisen er virkelig lav, og du køber kun det, du har brug for. Samtidig er det en super nem og intuitiv løsning at bruge.


    Læs om andre Microsoft Dynamics 365 moduler




    Sales

    • Aktuel pipeline
    • Prioriteret salgsindsats
    • Effektiv salgsproces
    • Øget salg

    Læs mere




    Kundeservice

    • Komplet overblik for alle sager
    • Øget kundetilfredshed
    • Klar opgavefordeling
    • Komplet historik

    Læs mere



    Field Service

    • Effektive køreruter
    • Digital rapportering
    • Mersalg
    • Øget kundetilfredshed
    Læs mere