27. februar 2019
Automatiseret Kundeservice med Microsoft Dynamics 365
Dine kunder forventer høj kvalitet, hurtig og personlig Kundeservice. Microsoft Dynamics 365 Kundeservice understøtter dit service team i at møde disse forventninger fra kunderne.
Takket være Dynamics 365 kan de svare hurtigt og korrekt på alle kunde henvendelser.
7. februar 2019
Kundeservice
Microsoft Dynamics 365 Kundeservice
Vejen til vækst ligger i at fastholde jeres eksisterende kunder og samtidig tiltrække nye kunder. Med Microsoft Dynamics 365 Kundeservice kan du distancere dig fra dine konkurrenter ved at levere en uovertruffen kundeservice.
Kundeservice løsningen i Dynamics 365 sikrer, at ingen sager bliver tabt mellem to stole og at der er altid en ansvarlig medarbejder tilknyttet. Det er muligt at oprette forskellige typer sager såsom Garanti, Transportskade, Forespørgsel, etc., og hver sagstype kan tilknyttes en kø, så medarbejderne ved hvor der skal tages fat.
Med Microsofts smarte Omnichannel løsning kan du kommunikere med dine kunder via deres foretrukne medie: Mail, SMS, Facebook Messenger, hjemmeside chat, WhatsApp, etc.
Du kan læse mere om Dynamics 365 Kundeservice her.
- Fordele for kundeservicechefen
- Fordele for medarbejderen
- Fordele for organisationen
Afdelingens indsat bliver målbar og mere effektiv
Med Microsoft Dynamics 365 får du alle redskaber til at skabe en struktureret, effektiv og velkørende kundeservice. Du sikrer dig, at alle sager bliver løst til tiden og af de rette ressourcer.
Med rapporteringsværktøjerne kan du løbende måle på indsatsen. Er liggetiderne tilfredsstillende? Hvor mange sager eskalerer? Hvor mange sager løses ved første kontakt?
Microsoft Dynamics 365 giver mulighed for at skabe workflows, der passer til jeres virksomhed og kundeservice, hvilket sikrer at alle sager bliver løst og håndteret korrekt, hvilket i sidste ende øger jeres kundetilfredshed.
Tydelig opgavefordeling og faste procedurer
Med Microsoft Dynamics 365 bliver opgaverne klart fordelt mellem medarbejderne i kundeservice, så ingen sager falder mellem to stole. Det faste workflow sikrer, at alle sager håndteres ensartet og med samme kvalitet.
Løsningen er samtidig med til at opbygge viden omkring sagstyper, så I lettere kan finde løsninger til kunden, baseret på jeres erfaring. I får også mulighed for at tildele hinanden opgaver, så ressourcerne i afdelingen anvendes bedst muligt.
Gennemsigtig kundehistorik
Med Microsoft Dynamics 365 lagres alle kundeoplysninger, så alle relevante medarbejdere i organisationen har adgang til hele kundens historik. F.eks. er det nyttigt for salgsafdelingen at vide, om kunden har åbne sager i kundeservice.
Med Microsoft Dynamics 365 får hele organisationen mulighed for at følge kunden i alle kontaktpunkter med jeres virksomhed.
Få hjælp til dine serviceniveauaftaler
Skab større sikkerhed omkring dit serviceniveau. På den måde sikrer du, at dine kunder får den support, de er berettiget til.
Med Dynamics 365 Kundeservice har du mulighed for at definere den support eller service, som din virksomhed tilbyder jeres kunder. Det sker ved at gøre brug af serviceaftaler (SLA’er), som for eksempel kan indeholde oplysninger om hvor hurtigt en kunde er berettige til at modtage support, hvor længe efter køb en kunde kan supporteres etc. Disse supportpolitikker kan du i systemet spore og dermed sikre, at dine kunder supporteres i henhold til den supportpolitik, som de er berettiget til.
Lad kunstig intelligens hjælpe din virksomheds lkundeservice
Med Virtual Agent, som er et add-on til Microsoft Dynamics 365 Kundeservice, kan du oprette en chatbot, så dit kundeserviceteam let kan identificere og automatisere almindelige supportproblemer. Med en chatbot slipper dine kunder for at vente længe på kundeservice eller at skulle omdirigeres fra en side til en anden for at få svar på deres spørgsmål.
Det betyder, at du med kunstig intelligens kan fremskynde en enkelt proces ved at automatisere de daglige supportproblemer og således skabe en ny måde at kommunikere med dine kunder på. På den måde kan du spare på ressourcer i kundeserviceafdelingen og samtidig give kunden en hurtig og effektiv digital oplevelse.
Microsoft Dynamics 365 Salg
Flere fordele
Henvendelse og support
Dynamics 365 Customer Service” giver medarbejderne fuldt overblik over alle oplysninger på en kunde. Dette gælder fra kundens anlæg, igangværende opgaver til kontrakter og tidligere henvendelser. Medarbejderne har mulighed for at registrere enhver henvendelse, således der er sikkerhed for at løsningen gennemføres og ih.t. indgåede aftaler. Herunder automatisk oprettelse af arbejsdsordre, således der kan sendes servicetekniker til kunden.
- Fuldt overblik over alle kundeoplysninger
- Opfølgning i forhold til indgåede SLA’er
- Selvbetjeningsportal
- Chat med jeres kunder
- Send en tekniker til kunden
2
3
Microsoft Dynamics 365 Kundeservice
Mød kunderne, hvor kunderne er
En formular på jeres hjemmeside gør det ikke længere.
I dag stiller dine kunder væsentligt højere krav til jeres tilgængelighed. Det gælder både på jeres hjemmeside og på sociale medier.
Med Microsofts smarte Omnichannel løsning, er det ligegyldigt hvilket medie de kontakter dig på, da alle henvendelser kommer ind i den samme løsning, så jeres kundeservice altid har overblik over aktivitetsniveauet. Omnichannel løsningen indeholder altså på række funktioner, som giver mulighed for at kommunikere med jeres kunder på tværs af de mange kanaler.
-
Website chat
En webchat sikrer forstærkning og hurtig ekspedition.
Du kan med Omnichannel løsningen få en webchat funktion på din hjemmeside, der fungerer som engagementskanal med dine kunder. Bliver chatten brugt rigtigt, så sikrer den, at kundernes behov bliver dækket med det samme. Det kan løfte noget af tiden og arbejdsbyrden fra dine medarbejdere, og den hjælper samtidig til, at flere kunder kan få hjælp på samme tid.
-
Cliento SMS Gateway
SMS er stadig en af de vigtigste kanaler til opdatering af dine kunder.
Uanset om der er tale om en bekræftelse på oprettelse, eller en opdatering status, på en Servicesag, er SMS stadig den enkeltstående vigtigste kanal. Cliento SMS Gateway giver dig en "one stop shop" løsning, hvor vi håndterer alle aspekter af SMS udsendelse og modtagelse.
-
Facebook integration
Dine kunder ønsker at kontakte dig via de medier de bruger i dagligdagen.
Ved at integrere det sociale medie Facebook med Omnichannel løsningen til Dynamics 365 Kundeservice, har du mulighed for at oprette direkte forbindelse til og kommunikere med jeres kunder. Du kan blandt andet modtage en meddelelse, når en kunde anmoder om en Facebook-samtale. Når den efterfølgende er accepteret, påbegyndes en session, og kommunikationspanelet vises, så du efterfølgende kan udveksle meddelelser med kunden direkte i systemet.
Microsoft Kundeservice er en del af Dynamics 365 løsningen, som skaber sammenhæng i hele din forretning.
Sales
- Vækst jeres omsætning og skab flere kvalificerede kundeemner med et CRM system, der er fuldt integreret med Office 365 og Microsoft Teams.
Marketing
- Levér en kundeservice, der overstiger dine kunders forventninger med et unikt digitalt værktøj, som dine medarbejdere vil elske.
Field Service
- Effektiviser din serviceforretning på alle områder: Kundeaktiver, serviceaftaler, planlægning, arbejdsordrer og rapportering.
Salgsklare Leads i dit Dynamics 365 CRM system med ClickDimensions & Touchdown Lead Scoring
Ønsker du at få hjælp til automatisk at identificere og prioritere dine mest salgsklare leads?Marketing systemerne fra ClickDimensions og Touchdown er moderne værktøjer til E-mail Marketing og Marketing
Formular og landingssider
Værktøjer som kan sikre konvertering Med Touchdown Marketing har du mulighed for at oprette og udgive formularer og landingssider på få minutter. Du vil derefter kunne se og
Marketing Automation
Skab automatiske flows Med Touchdown Marketing har du som nævnt mulighed for at automatisere nogle af dine forretningsprocesser. Der findes mange eksempler på hvordan du kan bruge automatiseringsscenarier.