7. marts 2019
Kan vi blive mere effektive?
Det går godt i Danmark. Mange danske virksomheder melder om travlhed og masser af muligheder både herhjemme og på de internationale markeder. Når situationen er sådan, er det normalt også startskuddet til, at jagten på dygtige og erfarne medarbejdere går ind. Vi kæmper alle om at få de bedste medarbejdere til de områder, hvor vi har særligt travlt. F.eks. salg, marketing, backoffice og kundeservice.
Loven om udbud og efterspørgsel betyder, at dygtige og erfarne medarbejdere stiger i markedsværdi og det medfører helt naturligt, at kravet til lønninger og fryns stiger. Det er svært få fingre i de rette medarbejdere, og det er samtidigt en risikabel affære. En investering i en medarbejder, der alligevel ikke passer ind, koster mange penge, spildtid og kræfter.
Kan der være andre muligheder?
I stedet for at kaste virksomheden ud i dyre investeringer til medarbejdere, kan en bedre og mere langtidsholdbar løsning være at kigge på, hvordan I kan gøre jeres eksisterende medarbejdere mere effektive og dermed nå flere opgaver med det samme antal medarbejdere. Der er selvfølgelig grænser for, hvor meget medarbejderne kan presses, så det handler ikke om at løbe hurtigere og arbejde hårdere. Det handler om at ændre metoderne og løsningerne, man bruger i hverdagen.
CRM øger effektiviteten
En af mulighederne for at gøre processerne mere effektive i virksomheden er CRM. I dag er CRM andet og mere end en kundedatabase. Microsoft Dynamics 365 er en komplet software løsning, der binder hele virksomhedens processer sammen. Løsningen øger dine medarbejderes effektivitet indenfor salg, marketing og kundeservice. Processerne bliver klare, strømlinede og mange kan automatiseres. Samtidig kan løsningen være med til at øge dine kunders tilfredshed, fordi alle kundehenvendelser sættes i system og bliver behandlet hurtigt. Dermed kan Microsoft Dynamics 365 være med til at fastholde dine eksisterende kunder.
Selv med CRM får du brug for en ny medarbejder fra tid til anden. I den situation er Microsoft Dynamics 365 en god platform for den nye medarbejder til at overskue virksomhedens arbejdsgange. Det betyder, at den nye medarbejder hurtigt bliver fortrolig med virksomhedens processer og fra starten får overblik for virksomhedens væsentlige data i forhold til sit arbejdsområde.
Kontakt os
Kontakt os gerne for en uforpligtigende snak om de muligheder Microsoft Dynamics 365 giver jer for at effektivere jeres virksomhed.
Anders Bak Rasmussen
abr@cliento.dk
Tlf.: 40 59 16 30