Field Service: Tre måder at optimere service på i tre forskellige virksomheder

Alsidighed og evnen til at tilpasse forretningen bliver stadig mere vigtig, og alene i 1. kvartal af 2019, har vi i Cliento hjulpet tre forskellige virksomheder igang med Microsoft Dynamics 365 Field Service – en løsning til at effektivisere og digitalisere din serviceforretning.

Målet for alle tre virksomheder er det samme: De vil forbedre servicen til deres kunder og samtidig optimere serviceforretningen gennem digitalisering, men derudover har de tre projekter fokus på forskellige dele af serviceforretningen.

Fokus på dokumentation og certificering

Virksomheden er leverandør af produkter og service til medicinal og sundhedssektoren. De har fokus på kvaliteten af deres dokumentation, certificering af de produkter, de servicerer, og at servicen altid udføres inden for de lovpligtige intervaller. Deres kunder ønsker at have let tilgang til både ikke-planlagte, planlagte og udførte arbejdsordrer samt tilhørende service- og kontrolrapporter og certifikater.

Virksomhedens service kommer fremover til at blive koordineret gennem Microsoft Dynamics 365 Field Service samt nogle Microsoft Dynamics 365 Add-ons: eBECS Intelligent Survey tool og DocumentsCorePack.

Med eBECS Intelligent Survey kan teknikerne nemt og enkelt udfylde kontrolrapporter direkte på sin pc, tablet eller smartphone. DocumentsCorepack er et add-on som sørger for automatisk at generere f.eks. service- og kontrolrapporter som PDF-filer, som automatisk sendes afsted til kunden efter endt servicebesøg.

Sidst men ikke mindst er Field Service-løsningen integreret med Sharepoint, som sørger for dokumenthåndteringen.

Læs mere om Field Service samt add-ons

Fokus på betalingsløsning

Denne virksomhed servicerer anlæg hos mange private kunder på abonnement og har brug for en løsning, der automatisk kan generere og udsende indbetalingskort dannet på basis af kundens abonnementstype. Løsningen er integreret med NETS, så kunderne kan til- og framelde deres abonnement til Betalingsservice, hvorved betalingen for servicen trækkes automatisk.

Kundens betaling registreres automatisk via integration med bankens betalingsoplysninger. På baggrund af kundernes indbetaling genereres arbejdsordrer til teknikerne automatisk. Hele processen foregår med minimal involvering af menneskelige ressourcer med det resultat, at manuelt arbejde og fejlmuligheder minimeres.

Microsoft Dynamics 365 gør det muligt at skabe sammenhæng i kundens rejse hele vejen fra Marketing, Salg, Kundeservice og til Field Service. Den automatiserede kommunikation med de mange abonnenter klares med marketing automation-værktøjer.

Læs mere om Microsoft Dynamics 365 Marketing

Fokus på service som 3. parts-leverandør

Virksomheden udfører mange serviceopgaver som 3. parts-serviceleverandør. De har ønsket en løsning, hvor deres kunder via en portal kan oprette serviceopgaver direkte på deres slutkunder samt checke status på både igangværende og udførte serviceopgaver for disse slutkunder.

Derudover er det et krav, at løsningen kan generere service- og kontrolrapporter med deres kunders logo og design, som kan sendes direkte til slutkunderne uden kunden behøver ændre på rapporterne.

Løsningen etableres ved hjælp af Microsoft Dynamics 365 Portalløsning, som kan give virksomhedens kunder adgang til udvalgte dele af Microsoft Dynamics 365 Field Service-løsning.

Vil du vide mere om, hvad Field Service kan gøre for din forretning?

Som ovenstående viser, kan Microsoft Field Service konfigureres og tilpasse den enkelte servicevirksomheds behov. Kontakt os for et møde og en demo.

Vil du holdes opdateret omkring Field Service?

Vi sætter fokus på Field Service i vores nyhedsbreve, som vi udsender 3-4 gange årligt. Tilmeld dig her: