7. marts 2019
9 måder Field Service kan optimere jeres serviceforretning
Der er masser af muligheder i Dynamics 365 for optimering af jeres service forretning og her er de 9 første områder vi vil råde jer til at kigge på:
1. Optimer jeres kørselsplanlægning
Det gør I ved at basere den på en kombination af dine servicemedarbejderes erfaring og uddannelse, tilgængelige reservedele i servicebilerne og afstanden til den givne serviceopgave. I kan dermed reducere både kørselstid og antallet af kørte kilometer.
2. Styr jeres arbejdsordrer mere effektivt
Med Field Service kan I sikre, at alle arbejdsordrer indeholder alle relevante informationer I skal bruge for at sende de rigtige serviceteknikere med de rigtige reservedele ud til det rigtige sted. Dermed vil jeres kunder opleve, at antallet og raten af “servicebesøg færdiggjort ved første besøg” og ”service til tiden” stiger – og med flere tilfredse kunder til følge.
3. Optimer jeres planlægning og afsendelse af serviceteknikere
Med et fleksibelt, visuelt, drag-and-drop værktøj, der automatisk prioriterer jeres serviceteknikere i forhold til serviceopgaven kan I optimere jeres planlægning. Løsningen baserer planlægningen på andre tildelte opgaver, afstand til kunden, uddannelse og meget mere.
4. Hold styr på dine kunders udstyr og installationer
Med Field Service har du adgang til en visuel grafisk oversigt over det udstyr, kunden har tilknyttet sin serviceaftale. Med præcis information om enhedernes geografiske placering kan teknikerne let finde frem til udstyret og samtidig tilgå informationer om, hvilken serviceaftale og SLA der er gældende for udstyret.
5. Flyt din forretning fra ”Break and fix til forebyggende service
Det gør du ved at lave aftaler og kontrakter med dine kunder, som automatisk genererer serviceopgaver, der sikrer at kundens udstyr er korrekt vedligeholdt og du dermed overholder dine Service Level Agreements (SLA) med kunden.
6. Kortvisning giver et fuldstændigt overblik
Med kortvisning kan du altid se, hvilke serviceteknikere du har ”på gaden” og om de er på vej til eller i gang med en opgave. Dine kunder kan også få adgang til at se, hvor den servicetekniker der er allokeret til hans opgave befinder sig.
7. Hold effektivt styr på jeres forskellige reservedelslagre
Det gør du med de intuitive lagerstyrings faciliteter, der i real-time følger lagerstatus i både jeres faste lagre og i de lagre der findes i servicebilerne. Der kan generes automatiske indkøbsordrer og flytte ordrer mellem lagrene baseret på aftræk af reservedele fra de enkelte lagre.
8. Fakturer serviceopgaver så snart servicebesøget er afsluttet
Når kunden med sin signatur har godkendt den udførte opgave kan den lukkede arbejdsordre konverteres automatisk til fakturaer indeholdende oplysninger om forbrugt tid, reservedele etc. Det hele sendes automatisk til kundens fakturerings e-mail.
9. Hold styr på jeres produktivitet overalt og til alle tider
Det er let – og foregår med en mobil-app der fungerer både on- og off-line, og på smartphones og tablets med både Apple, Android og Windows styresystemer. Med de mobile enheder får jeres serviceteknikere adgang til alle oplysninger, der er nødvendige for at færdiggøre en workorder, inklusiv servicekalender, kunde og udstyrs information, navigation til den korrekte adresse, og meget mere.