Microsoft Dynamics 365 Field Service

Dynamics 365 Field Service er den komplette løsning til styring af jeres serviceteknikere, og inkluderer service lokationer, anlægsdatabase, forebyggende vedligehold, serviceaftaler, styring af serviceopgaver, ressourcestyring og –planlægning, lagerstyring, indkøbsstyring og selvfølgelig fakturering.

Se en kort introduktions video om fordele og funktioner i Microsoft Dynamics 365 Field Service

Sæt turbo på planlægningen

Få plads til flere servicebesøg og få mest muligt ud af dine medarbejderes arbejdsbyrde, kørte kilometer, etc. med det optimale planlægningsværktøj

  • Reducer Om-Igen-Arbejde ved at sende den rigtige tekniker/reservedele første gang
  • Omfordel dine ressourcer hurtigt når nye arbejdsopgaver kommer ind
  • Simplificer koordineringen af opgaver med oversigtskort og visualisering.

Den intelligente servicetekniker

Giv dine teknikere, hvad de har brug for i dagligdagen. Gør teknikerne digitale og lad dem tilbyde dine kunder en fantastisk service.

  • Altid overblik over dagens arbejdsopgaver
  • Kørselsvejledning og navigation
  • Registrerer forbrugte varer, services og timer
  • Tjeklister, så der altid er styr på kvaliteten
  • Tag billeder som dokumentation
  • Kundens signatur for udført arbejde
  • Opret nye arbejdsopgaver på farten
  • Opret nye anlæg på farten

Profiter af forudset service

Gå fra traditionel ”break and fix” service til en profitabel model, der bygger på forebyggende og forudset vedligehold. Herunder indbygget opkobling via internettet, indsamling af data, analyse og alarmer.

  • Forbind enhver enhed via Microsoft Azure IoT hub
  • Fjern overvågning af alle enheder
  • Enheder bestiller selv service og vedligehold
  • Automatiserede fjern reparationer for at minimere tekniker besøg.

Henvendelse og support

”Dynamics 365 Customer Service” giver medarbejderne fuldt overblik over alle oplysninger på en kunde. Dette gælder fra kundens anlæg, igangværende opgaver til kontrakter og tidligere henvendelser. Medarbejderne har mulighed for at registrere enhver henvendelse, således der er sikkerhed for at løsningen gennemføres og ih.t. indgåede aftaler. Herunder automatisk oprettelse af arbejsdsordre, således der kan sendes servicetekniker til kunden.

  • Fuldt overblik over alle kundeoplysninger
  • Opfølgning i forhold til indgåede SLA’er
  • Selvbetjeningsportal
  • Chat med jeres kunder
  • Send en tekniker til kunden
crm fieldservice mobil ipad adgang

Anlæg og vedligehold

”Dynamics 365 Field Service” giver et fuldt overblik over kundernes installerede anlæg, og dermed styr på historik og vedligeholdelsesplaner. Kunderne kan tilbydes den absolut bedste service, da systemet proaktivt foreslår forebyggende servicebesøg. Derved skabes en unik værdi i samarbejdet med kunden, og en klar forøgelse af loyaliteten overfor virksomheden.

Bedre grundlag for serviceaftaler

Når I har helt overblik over kundens Installed Base, bliver det langt nemmere at lave serviceaftaler. Nu har I grundlaget for at afgøre med hvilke intervaller, der skal aftales service på kundens anlæg. Kendskabet til Installed Base giver også mulighed for at afgøre, om der skal ligge et lille reservedelslager hos kunden, så der aldrig kommer til at mangle en del ved nedbrud på anlæg, der er kritiske for kundens drift.

crm fieldservice serviceaftaler

Ressourcestyring

Skarp planlægning er fundamentet for ordentlig ressourcestyring og værktøjet i Dynamics 365 Field Service sætter sætter standarden for hvordan et godt planlægningsværktøj skal fungere.
Det er med til at sikre at I allokerer de rette ressourcer og opnår en høj belægning af opgaver på den enkelt servicemontør. Systemets intuitative dashboards lader jeres Back Office medarbejdere følge med i, hvor langt den enkelte montør er kommet i dagens program og kan dermed korrigere planlægningen og advisere kunderne ved forsinkelser. Kort integration giver mulighed for at vælge den servicemontør, der er tættest på en eventuel hasteopgave.

crm fieldservice plan planlægning

Servicemontørens “smarttool”

Dynamics 365 Field Service kan tilgås både online og offline fra smartphone, tablet og PC, og dermed kan Installed Base og hele historikken på kundens anlæg tilgængeligt for montøren. Servicemontøren kan opdatere alt information om kunden og installed base udstyr, mens montøren stadig er ude ved kunden, og der kan tages billeder, som vedhæftes registreringen. Servicerapporten udfyldes på stedet, kunden kvitterer for udført arbejde og faktureringsgrundlaget er klar til at blive sendt til kunden.

Kundeselvbetjening

Dynamics 365 Field Service giver mulighed for at knytte både samarbejdspartnere og kunder tættere til jer.

Jeres kunder og partnere kan tilgå systemet via en app eller gå ind på en kundeportal, hvor de har det fulde overblik over deres bestilte, igangværende og afsluttede servicesager, ligesom der kan bestilles yderligere service besøg. Kunden får dermed et større indblik i hvad jeres serviceafdeling udfører af arbejds- og sericeopgaver, hvilket er med til at skabe en bedre forståelse i samarbejdet.

Dermed knytter Dynamics 365 Field Service både kunder og samarbejdspartnere tættere til jer.

crm fieldservice forbundne enheder

Vidensdeling er et keyword

Dynamics 365 Field Service styrker jer på de interne linjer. Med registrering af kundens Installed Base bliver det muligt for både salg og marketing at målrette indsats og kampagner. I hver enkelt sag vil salg kunne orientere sig om anlægstyper og historik og dermed får flere salgsargumenter på hånden. Det vil også blive muligt at være mere proaktive i salget og foreslå udskiftning med nye og mere moderne typer, når ældre anlæg ikke længere er tidssvarende.

crm fieldservice kundeadgang

Field Service integreret med Azure IoT

Forudsig udstyrssvigt, før det sker, og forebyg det systematisk – selv for millionvis af maskiner spredt over hele verden. Dynamics 365 Field Service kan udnytte data fra sensorer og enheder, som alle er forbundet med en Azure IoT server. Systemet genkender advarselssignaler og kan forudsige, når udstyret har brug for vedligeholdelse og der kan ydes forebyggende service på udstyret, før der bliver behov for dyre reparationer.

Få tips om CRM direkte i din indbakke